21 marca 2016

muffiny z cukinią i wiórkami kokosowymi, nie da się lepiej

Salut!
Dobra, bo późno jest, więc bez owijania w bawełnę albo w ciastko....co kto woli.
Muffiny mam, bo dawno nie było ;) Tzn, muffin, bo wypieków ostatnio u mnie aż nadmiar, ale dobra, postaram się to jakoś wyważyć w najbliższym czasie. Aaa, żeby  nie było, ja to wszystko rozdaję to tu to tam, sama może skubnę 2 kawałki, wiadomo....fit czy prawie fit....nieważne, dupa patrzy i liczy iii nie zapomina ;d Co do babeczek, dla mnie pyszne, słodkie, wilgotne, idealne do kawy!
Przepis nieco zmodyfikowałam, ale tym, co chcę skorzystać z oryginału odsyłam TU

To piszę co i jak, zachęcam do spróbowania....wiadomix ;d


Enjoy!



Przygotowanie: 20 min pieczenie + 10 min 

Składniki ( u mnie):
3/4 szklanki mąki ryżowej
100 g wiórków kokosowych Bakalland
nieco mniej niż pół szklanki cukru trzcinowego
1/4 szklanki oleju rzepakowego
3 łyżki soku z cytryny
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
2 jaja eco - większe
1/2 szklanki mleka
szklanka utartej cukinii
żurawina suszona opcjonalnie do posypania 


Rozgrzewam piekarnik do 190 stopni, formę na muffiny wypełniam papilotkami.

Umytą i osuszoną cukinię ścieram na tarce na najmniejszych oczkach - razem ze skórką.
Do niej dodaję pozostałe mokre składniki.

Suche składniki łączę ze sobą, mąkę przesiewam.

Suche i mokre składniki dokładnie mieszam, po czym dodaję suche do mokrych, ponownie mieszam, ale nie za długo, do chwili, aż wszystko dobrze się połączy.

Masą wypełniam papilotki do 3/4 wysokości, wkładam do piekarnika na środkową półkę, piekę 20 minut.
Można zrobić test suchego patyczka na koniec ;)










9 komentarzy:

  1. cukinia i kokos to bardzo zgrany duet :) chetnie poczestowalabym sie taka muffinka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyczarowałaś pyszne i zdrowe maleństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. aż nabrałam ochoty wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także uważam, że to dobry pomysł :) Tym bardziej, że wypróbowany także przeze mnie..przynajmniej organoleptycznie. DZIĘ KU JĘ <3 BYŁO smaczne bardzo :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności,ja nie rozdaję,piekę i jem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tego kubek ciepłego kakao i można zrobić sobie chwilę przerwy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo akurat mi cukinia zalega :) :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznościowe :)) Na pewno przepis wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)