26 lutego 2012

zupa groszkowa z makaronem i szynką

Uwielbiam zupy w każdej postaci, zwłaszcza te, które mogę zrobić na cito, bo akurat mam smaka;)
Najlepsze w tym przepisie jest to, że jak mam ochotę robię zupę a jak nie, to makaron z sosem, kwestia proporcji;p
Dziś jednak królowała zupka.

Przygotowanie: 25 minut
Koszt: 10 zł

Składniki:
2 szklanki bulionu
puszka groszku zielonego
garść makaronu pełnoziarnistego
kilka plasterków dobrej szynki
sól, pieprz, vegeta
łyżka śmietany 


Gotuję makaron na al dente. Odstawiam na bok.
W osobnym garnku podgrzewam bulion (akurat miałam w lodówce), wrzucam do niego groszek - odsączony. Dodaję sól, pieprz, odrobinę vegety. Mieszając gotuję na wolnym ogniu jakieś 5-7 minut.
Powiedzmy, że jakieś 1/4 puszki groszku odstawiam również na bok, przyda się później...
Podgrzany groszek w bulionie miksuję po czym z powrotem wlewam do garnka i jeszcze gotuję chwilkę.
Dodaję śmietanę, przyprawy i groszek, którego nie zmiksowałam.
Szynkę delikatnie rumienię na patelni - używam jakiejkolwiek, byle nie była za tłusta.

Do miseczki wlewam zupę, dodaję makaron i szynkę. Mieszam delikatnie. Można posypać natką pietruszki, ja akurat wybrałam cebulkę zieloną.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)