27 lipca 2012

zupa ogórkowa

No nie mogłam się powstrzymać i nie zrobić zupy ogórkowej. Uwielbiam!!
Jeśli do tego jest mega kwaśna, z dużą ilością warzyw, mięsa, to już w ogóle nic mi do szczęścia nie potrzeba...;)
...Nie wspomnę o wodzie spod ogórków...ale cichoo...;p

Przygotowanie: około 40 minut
Koszt: +/- 20 zł


Składniki:
2 pałki z kurczaka
mały pasek boczku wędzonego
5 ogórków kiszonych
2 marchewki
pół selera
1 pietruszka
1 por
pół cebuli białej
łyżka śmietany 18%
przyprawy wedle gustu
torebka ryżu jaśminowego
3/4 szklanki wody spod ogórków
2 ząbki czosnku
koperek
liść laurowy
ziele angielskie
szczypta kurkumy


Zaczynam od przygotowania mięsa, czyli myję. Boczku daję odrobinę, więc nie kroję na kawałki, po prostu wrzucam do garnka. Mięso zalewam zimną wodą, dodaję liść laurowy, ziele angielskie.
Gotuję wywar, kiedy mięso zagotuje się dorzucam umyte wcześniej warzywa, pokrojone na mniejsze kawałki i gotuje wszystko do miękkości. Nie dodaję przypraw, vegety, zależy mi na naturalnym bulionie.
Z resztą sól i pieprz i tak dajemy na końcu;)
W między czasie gotuje ryż na al dente, najlepiej z dodatkiem przypraw, ja dałam odrobinę kurkumy i sól oczywiście.
Po ugotowaniu odcedzam i odstawiam na bok.

Cały czas mam na uwadze gotujący się bulion, czyli mieszam od czasu do czasu, po jakiś 15 minutach od zagotowania dodaję starte na dużych oczkach ogórki wraz z wodą spod nich. Mieszam wszystko, gotuję jeszcze jakieś 10-15 minut na wolnym ogniu. Na sam koniec solę, dodaję pieprz oraz wyciśnięty przez praskę czosnek i posiekany koperek.

Zupę zabielam śmietaną lub jogurtem naturalnym, tj; do szklanki odlewam odrobinę śmietany, dodaję zupę, mieszam wszystko i ponownie wlewam do garnka, nie gotuję jednak całości, tylko podgrzewam na wolnym ogniu.

Tyle, smacznego;)))









3 komentarze:

  1. Za mną do niedawna chodziło "kwaśne" i zupkę ogórkową zajadałam, w wersji bezmięsnej rzecz jasna, ale o tym nie muszę wspominać :) Smacznego!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)