23 kwietnia 2012

spaghetti z tuńczykiem w pomidorach i ziołach


No to się rozpieszczę dzisiaj, nie ma co...będzie co spalać na siłowni, ech;)
Uśmiechnął się do mnie tuńczyk skitrany gdzieś w czeluściach lodówki, więc wymyśliłam, że go muszę wykorzystać...a żeby nie było nudno, będzie w pomidorach z oliwkami czarnymi, natką pietruszki i bazylią;)
Przepis jest prosty, nie wymaga przygotowań, więc tym bardziej go polecam.

Przygotowanie: 30 minut
Koszt: 20 zł


Składniki:
3 pomidory
lekko zagęszczony sos pomidorowy Primo Gusto
2 cebule
3 ząbki czosnku
natka pietruszki
bazylia
sól, pieprz
oliwa z oliwek
tuńczyk w sosie własnym
makaron spaghetti
czarne oliwki



Makaron gotuję w vegecie z łyżeczką oliwy zamiast soli na al dente, odcedzam, odstawiam na bok.

Na rozgrzaną oliwę wrzucam drobno posiekaną cebulę - ja użyłam czerwonej i żółtej.
Czekam aż się lekko zeszkli, po czym dodaję jeden ząbek czosnku wyciśnięty przez praskę, smażę jeszcze chwilę.
Pomidory polewam wrzątkiem, aby pozbyć się skórki, kroję na kostkę i dodaję do cebuli, smażę wszystko razem około 10 minut. Po chwili wlewam sos pomidorowy dla lepszego smaku i konsystencji, mieszam i trzymam chwilę na płycie, żeby wszystkie smaki dobrze się połączyły. Na koniec dodaję natkę pietruszki, bazylię, czosnek, doprawiam solą i pieprzem oraz łączę wszystko z tuńczykiem, raz jeszcze mieszam i posypuję oliwkami.

Gotowe;)




...na tuńczyka załapał się także mój kocur, łaził, miauczał, no to dostał...ech, żebym ja tak umiała..chociaż;p

...pod nadzorem, chyba wyszło;)








1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)