02 marca 2012

łopatka z ryżem i warzywami

...nie ma jak przypomnieć sobie o jakimś posiłku do pracy wieczorem;p
to znaczy myślałam o tym wcześniej, ale jakoś się nie złożyło, uznajmy to zatem za niby spontan;)
Zatęskniło mi się za mięsem, zatem wymyśliłam sobie łopatkę - bo drobiu mam dość na jakiś czas - z ryżem basmati i warzywami;) Wielkie ajm sorry za zdjęcie po 22:00 ;)

Przygotowanie: 60 minut
Koszt: 20 zł


Składniki:
1/2 kg łopatki
2 czerwone papryki
1/2 główki czosnku
2 małe cebule
przyprawy wedle gustu
** ja użyłam do marynaty sosu Tao Tao z imbirem, pieprzu, papryki ostrej oraz oliwy**
oliwa z oliwek
marchewka "baby carrots" - wcześniej rozmrożone
ryż basmati lub brązowy
trochę groszku i ogórka zielonego dla koloru
natka pietruszki
łyżka śmietany
kilka pieczarek
400 ml bulionu


Mięso kroję na drobną kostkę, marynuję w przyprawach i oliwie jakąś godzinę, dwie wcześniej, dodaję do mięsa posiekaną cebulę, wyciśnięty czosnek, sos imbirowy, mieszam wszystko i odstawiam na jakiś czas.
W tym czasie gotuję ryż al dente.

** Mięso duszę na małym ogniu. Kiedy zaczyna się rumienić i puszczać soki, dodaję pokrojone pieczarki, paprykę i marchewki, zalewam bulionem. Łopatka nie jest trudnym mięsem, nie potrzebuję wielogodzinnego traktowania...Zatem kiedy łopatka jest wystarczająco miękka , podduszenie reszty składników jest kwestią tylko chwili...nie chcę, żeby powstała papa, a mięso z wyraźnie wyczuwalnymi warzywami.
Pod koniec gotowanie do mięsa dodaję łyżkę śmietany, wcześniej zahartowanej, mieszam powoli raz jeszcze wszystko...Dodaję natkę pietruszki, dosalam. Gotowe;)
Kompozycja na talerzu dowolna;))

Smacznego;)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)