30 marca 2012

drobiowe sajgonki z ryżem curry i pekińską z chilli

Coś dobrego w tonacji słodko-kwaśnej, czyli drobiowe sajgonki z ryżem curry i pekińską z chilli, papryką 
i ogórkami. Muszę się pochwalić, bo wyszło mi pyszne jadło, chyba wszystko dobrze zgrałam smakowo, mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu. Fajne jest to, że danie tak naprawdę nie wymaga jakiegoś wysiłku, kombinowania, farsz i papier ryżowy, ot co;))


Przygotowanie: 60 minut
Koszt: 25 zł

Składniki:
papier ryżowy Tao Tao -opakowanie
2 piersi z kurczaka
10 pieczarek
natka pietruszki
kilka liści bazylii
100 g ryżu jaśminowego
oliwa z oliwek
sól, pieprz
curry
sos słodko-pikantny Tao Tao
kapusta pekińska
3 płatki papryki konserwowej
ogórek konserwowy w zalewie chilli
mała papryczka chilli
sos knorra do sałatek koperkowo-ziołowy


Ryż gotuję wedle opisu na opakowaniu z solą i łyżką curry. Odcedzam, odstawiam na bok.

Kurczaka kroją na kostkę, przyprawiam, dodaję posiekaną cebulę, natkę pietruszki, pieczarki, przyprawy, mieszam wszystko dokładnie.Skrapiam oliwą, tak by wszystkie składniki oblepiła, dorzucam posiekana bazylię. Nie smażę !!! Masa ma być surowa.

Papier ryżowy namaczam wedle zaleceń na opakowaniu ( mega proste ! ) - dodaję farsz, zawijam i smażę na rumiany kolor z obu stron na głębokim oleju.
Kapustę pekińską myję, rozrywam na kawałki, dodaję paprykę, ogórka, polewam sosem z knorra do sałatek, dla ostrości dokładam papryczkę chilli. Tyle;)
Na jednym talerzu układam ryż a na nim sajgonki, polewam je odrobiną sosu Tao Tao, a na drugim zostawiam kapustę;)

Po kilku godzinach spędzonych w centrum handlowym i jakże miłych zakupach, zdążyłam jeszcze zrobić pycha obiad, ogarnąć się, wypić kawę i fruu na spotkanie;))))


Smacznego;)





Moja Boba ma je jutro zrobić, ciekawa jestem jakie jej wyjdą, czekam na opinię;))))

3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)