26 lipca 2013

lody malinowe z bananem i miętą....i piękne kostki lodu...

Salut;]

Wymyśliłyśmy sobie z dziewczynami na grupie kulinarnej na fb, że zrobimy lody, kto jak potrafi, jakie lubi...jak na razie tylko my z Kariną coś tam skleciłyśmy ;p ...Sezon na lody trwa, nie tylko na blogach,
więc i ja coś Wam pokażę...Lody malinowe z bananem, świeżą miętą i jogurtem naturalnym.
Podobno są bardzo orzeźwiające, kwaskowe i nie za słodkie, czyli co, dobre??;p


Przygotowanie: max 10 minut
Koszt: 7-8 zł
(mięta z ogródka)

Składniki:
koszyczek malin
1 banan
6 liści mięty
2 łyżeczki cukru pudru
pół kubeczka jogurtu naturalnego - małego

** kilkanaście malin zostawiłam do zamrożenia



Maliny myję, obieram banana, kroję go na plastry, te i pozostałe składniki - oprócz jogurtu wrzucam do blendera, miksuję na jednolitą masę, dopiero po tym dodaję jogurt, raz jeszcze miksuję.
Wlewam masę do foremek, trzymam je w lodówce przez noc...by nazajutrz...;p








Czubki lodów za chiny nie chciały odpuścić, szarpałam się z nimi, aż w końcu zagroziłam, że jak poleję wrzątkiem...;p
Troszkę im się dostało, ale cóż...czy musi być wszystko pod kokardę?:D

...to tylko część tego, co została do posprzątania;p

Podczas przygotowywania lodów, odłożyłam sobie odpowiednią ilość malin do zamrożenia w kostkach lodu, wygląda to bardzo ładnie w szklance z wodą, prawda? 
A po rozpuszczeniu....smak maliny...niebo  gębie;)












9 komentarzy:

  1. ajajajaj, wyglądają prześlicznie! Ty to cuda wyprawiasz w tej kuchni:). Koniecznie muszę takie zrobić synkowi- już widzę jego zachwyt na twarzy:)! I świetny pomysł z tymi malinowymi kostkami lodu! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudeńka! mąż mnie zje za kolejny kuchenny gadzet aleeee co tam! jak on może mieć dziesięć śrubokrętow to ja moge mieć nowe "patyczaki". Zrobię mu lody będzie happy ;-)))))U.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale czadowe!!!!!!!! A za takie lody mój Mąż dałby się chyba pokroić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lody na pewno smaczne i orzeźwiające, wyglądają cudnie, a kostki lodu z malinami extra normalnie świetny pomysł :))

    OdpowiedzUsuń
  5. No i tak ma być...szybko i pysznie...a ja na tą Twoją kawę ma smaka.....wielkiego!

    OdpowiedzUsuń
  6. domowe lody? Bajer! A te malinki-mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko co domowe to najlepsze. A kostki lodu są super, bardzo ładnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Eeee nie mam jeszcze tych foremek! juz od dawna poluję, ale nie mogę nigdzie znaleźć :(((

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)