11 sierpnia 2016

kabaczek pieczony w plastrach

Hoł,
No i co tam Kochani w wielkim świecie słychać? Pewnie same wspaniałości, lato jeszcze trwa, co niektórzy oddychają pełną piersią na wybrzeżach, może i lazurowych, inni zaś siedzą w kuchni i sobie dogadzają.
To właśnie ja. Mogę śmiało powiedzieć i na pewno nie przesadzę, że moje życie kręci się wokół lodówki. Nie żebym narzekała, a już na pewno nie dzisiaj.
Siła tkwi w prostocie, tyle. Nie odkryłam oczywiście Ameryki moją dzisiejszą propozycją, ale że myk jest prosty, a zarazem przepyszny, postanowiłam go Wam pokazać. Kabaczków mam pełen kosz, bo Jedna Taka koleżanka mnie obdarowała, to sobie dogadzam...;d
Przepisu jako takiego Wam nie podam, no bo cóż to za filozofia wymieszać kilka składników, ale napiszę mniej więcej co i jak, doprawiacie pod siebie ;)

enjoy!



Przygotowanie: 10 min + 15 pieczenie

Składniki:
2 średnie kabaczki u mnie zielony i żółty
oliwa z oliwek extra virgin Monini
bułka tarta bezglutenowa
ser  dojrzewający Dziugas
suszony tymianek
szczypta papryki wędzonej
sól różowa
świeżo zmielony pieprz

*** bułki tartej i sera dałam po kilka łyżek, w zależności od ilości plastrów


Kabaczki dokładnie myję, osuszam, kroję na plastry - najlepiej tej samej grubości, jakieś 0.5 cm.

Przygotowuję dwie miseczki. Do jednej wlewam oliwę, nie za dużo, do drugiej wsypuję po kilka łyżek bułki tartej, startego sera na drobnych oczkach, tymianku, papryki. Dokładnie mieszam.

Plastry kabaczka okraszam solą i pieprzem, po czym zanurzam w oliwie, następnie obtaczam w bułce.

Plastry układam na blasze wyłożonej papierem i piekę 15 minut w 210 st z termoobiegiem, do chwili aż się zarumienią, ja lubię kiedy są nieco bardziej złote.

Plastry kabaczka podałam z jogurtem greckim z rzodkiewką, sokiem z cytryny, solą i pieprzem.











4 komentarze:

  1. super pomysł :) A obecnie ilość kabaczków dostępnych na targu jest ogromna więc trzeba korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taki kabaczek, to kabaczek dla mnie ;) uwielbiam tego typu dodatki!

    OdpowiedzUsuń
  3. w czasie mojego pobytu we wloszech jadlam jako przystawke do makaronu kabaczek w plastrach niewiem jak oni to robia ale bylo to bardzo smaczne plasterki cienkie nie panierowane byly moim zdaniem smazone bez tluszczu bo byly leciutko chrupiace probowalam w domu wiele razy ale to nie to moze ktos zna lub ma przepis bede szczesliwa czesia




    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)