12 lutego 2012

bananowo - kokosowa tajka

...Otwieram rankiem lodówkę, patrzę i tak w sumie nie wiem co bym zjadła na śniadanie, ogórek, pomidor, kiełki? Nieeee, postanowiłam zrobić coś innego, może nie jest to typowe śniadanie, bo raczej występuje jako deser, ale co mi tam, miałam ochotę, to sobie zrobiłam i już;p
Ryż na mleku z bananami, wiórkami kokosowymi i mlekiem kokosowym, o.
Trochę słodka ta wariacja, ale bardzo smaczna.

Przygotowanie: około 30 min
Koszt:  ~ 30 zł


Składniki:
puszka mleczka kokosowego
3-4 banany
torebka ryżu białego
10 dkg masła
1, 5 szklanki mleka
1/2 szklanki cukru, najlepiej brązowego - ja użyłam białego nawet nie 1/4, bo nie lubię za słodkiego
opakowanie cukru waniliowego
szczypta soli
szczypta cynamonu
4 łyżki wiórek kokosowych
sok z pomarańczy 3 łyżeczki








Mleczko kokosowe, mleko, cukier waniliowy i sól zagotować. Banany kroję na grube plastry, skrapiam sokiem ze świeżej pomarańczy Wsypać ryż, ja użyłam ryżu paraboiled, więc po 15-20 minutach jest akurat, można dłużej go gotować, ale ja nie lubię pap, wolę czuć ziarenka ryżu.
Masło należy stopić w rondelku, dodać cukier, lekko to stopić, mieszając. Włożyć banany, wymieszać delikatnie, żeby ich za szybko nie "rozwalić". Podgrzewać jakieś 10 minut, żeby się to wszystko skarmelizowało.
Następnie zdejmuję ryż z płyty, dorzucam wiórki, mieszam i znowu podgrzewam, około 5 minut, nie dłużej.

Tak przygotowaną zupkę wlewam do miseczek, dekoruję bananami, na koniec posypuję cynamonem dla smaku. Słodkieeeee jak nie wiem co, ale dobre;D

Smacznego;]




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)