07 października 2013

spaghetti z kalafiorem i serem pleśniowym

No, wychodzi na to, że ten tydzień będzie typowo makaronowy, wcale nie narzekam, wręcz przeciwnie, makarony wbrew wszelkim mitom są zdrowe. Jako, że jest to jednocześnie dobry sposób na szybki obiad,
przy tym smaczny, może inny, to dlaczego mam kombinować, jak mogę kilkoma składnikami ugrać coś fajnego;)
Poza tym, fajnie przed zajęciami fit zjeść trochę nudli...bo jutro też chyba makaroni;p

Przygotowanie: około 35 minut
Koszt: 13 zł

Składniki:
makaron spaghetti na dwie osoby
kalafior mały
1 cebula
1 ser pleśniowy z pieprzem Turek
kilka łyżek śmietany 18% (ile uważacie)
łyżka masła
łyżka oliwy z oliwek
sól, pieprz
natka pietruszki wedle uznania
gałka muszkatołowa - szczypta
zioła prowansalskie - szczypta
klika kaparów do smaku


Cebulę siekam na drobną kostkę.
Kalafiora dzielę na różyczki, gotuję na al dente w lekko osolonej wodzie z łyżką cukru. Odcedzam.

Masło i oliwę łączę na patelni, rozgrzewam tłuszcz, wrzucam najpierw cebulę, chwilę podsmażam,
następnie dodaję kalafiora, którego trochę poszatkowałam, ale nie na papę.
Smażę całość do momentu, oba składniki lekko złapią kolor. Dolewam do całości śmietanę,
dodaję pokrojony na drobne kawałki ser, mieszam wszystko, tak żeby składniki dobrze się połączyły.
Doprawiam do smaku solą, pieprzem, na koniec dodaję gałkę oraz posiekaną natkę, posypuję kilkoma kaparami.









..." dobree to z tymi kaparami" - powiedział...;)

10 komentarzy:

  1. Pozazdroszczę Ci trochę, bo akurat mi kalafior chodzi po głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Makarony mogę jeść codziennie :) Spaghetti - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpadam na ten makaron jak nic :DDD Ja przecież też makaronowa :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makarony, uwielbiam ser pleśniowy, uwielbiam kalafiora! Pychaaaa :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe połączenie smaków, wypróbuję jak najszybciej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda super! :)
    a ja miałam z brokułem i szynką!:D

    OdpowiedzUsuń
  7. A wiesz, że ja chyba kaparów nie jadłam??

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)