04 kwietnia 2012

makaron z brokułami i orzeszkami pini

Trochę zabieganie zaczął mi się dzień, ale warto było;)
W ogóle słońce, ciepło już...wiem, wiem, pewnie tylko dzisiaj było Las Vegas, ale co tam...cieszę się, że jest już coraz cieplej, że kozakom podziękowałam i choćby nie wiem co, nie wrócą do łask przed listopadem;p

A że się wyrobiłam ze wszystkim i tak się już chwalę, to pokażę co upichciłam dobrego...
Makaron tagliatelle z brokułami w sosie z orzeszków pini;)


Przygotowanie: około 30 minut
Koszt: 20 zł


Składniki:
Brokuły - ja dałam świeży
Śmietana kwaśna 200 ml
kilka liści bazylii
100 ml oliwy z oliwek
pieprz, sól
kurkuma
300 g makaronu tagliatelle
ser do posypania - najlepiej parmezan, ale ja dałam inny
4 ząbki czosnku
150 g orzeszków pini
(kg orzeszków kosztuje 16,99 zł, więc nie przesadzałam;)


Makaron gotuję w osolonej wodzie al dente według opisu na opakowaniu, dosypuję kurkumy w celu uzyskania pięknego żółtego koloru i smaku.
Odcedzam, odstawiam na bok.

Brokuły dzielę na różyczki, myję i gotuję około 10 minut, po ugotowaniu schładzam je zimną wodą by pozostały jędrne.

Większą część orzeszków smażę na patelni bez użycia oliwy, by złapały kolor i bardziej wyrazisty smak.
Do blendera wlewam oliwę z oliwek, dodaję orzeszki, bazylię, czosnek, sól, pieprz, po czym miksuję na jednolita masę.

Patelnię skrapiam oliwą - odrobinę, dodaję śmietanę i chwilę trzymam ją na płycie, dolewam sos, mieszam wszystkie składniki dokładnie.Dorzucam po chwili ugotowane wcześniej brokuły, znowu mieszam.

Można dodać również makaron i wszystko razem podać, ja ułożyłam na talerzu porcję makaronu i dopiero polałam sosem, ale jak kto woli. Gotowe danie posypuję startym serem i orzeszkami, które sobie odstawiłam na bok;)

Danie jest pyszne, świeże, lekkie, bardzo aromatyczne, do tego białe wino...bajka;))


Smacznego;))







aaa, mam trochę nowości kosmetycznych, nie mogłam nie kupić, ale to niebawem pokaże co i jak;p
tymczasem, miłego wieczoru Wam życzę;))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)