23 maja 2012

brokuły z piersią z kurczaka w sosie śmietanowym

Trochę brokuł, mięsa, ziemniaka, w pysznym sosie śmietanowym, czyli danie na dziś.
Dziewczyny prosiły mnie o makaron z łososiem w szpinaku, ale to na piątek w takim razie im przygotuję,
bo od razu zjedzą;p
Póki co, zapraszam teraz do mojej kuchni....a potem pokażę moje brand new lakierowe zakupy;p


Przygotowanie: 30 minut
Koszt: około 20 zł


Składniki:
pierś z kurczaka
2 małe brokuły
kilka małych ziemniaków - 4szt
1/2 cebuli czerwonej
3 ząbki czosnku
łyżka masła
śmietana 18%
przyprawy do marynaty - wedle gustu
oliwa z oliwek
łyżka mąki
sok z ananasa z puszki - dodatek do wody i kapka do sosu


Kurczaka myję, dzielę na małe kotlety,  marynuję w przyprawach i oliwie dzień wcześniej, czyli zostawiam w lodówce jakieś 12h.

Zaczynam od ziemniaków; myję, obieram, gotuję w osolonej wodzie, ale pilnuję, by się nie rozgotowały. Odcedzam, odstawiam na bok. Aha, nie kroję ich, gotuję w całości.

Kurczaka w całej marynacie podsmażam na małym ogniu, aż uzyska rumiany kolor. Uzyskany sos, zostawiam, przyda się nieco później...;)

Brokuły dzielę na różyczki, gotuję na parze do 10 minut, ważne by ich nie rozgotować, muszą być al dente.

Sos tak zwany śmietanowy, bo każdy robi inaczej...
Na sosie spod piersi podsmażam cebulę na rumiany kolor, dorzucam wyciśnięty przez praskę czosnek, dodaję mąkę, mieszam wszystko dokładnie, by nie powstały krupy, następnie dolewam powoli śmietanę, tj. 3 łyżki, po czym gotuję wszystko jeszcze jakieś parę minut, grunt, by nie przypalić, dla dodatkowego smaku dodaję kilka kropel syropu z ananasa z puszki...wierzcie mi, że nadaje on ciekawy smak;)
Można też dodać do sosu serki topione, ale chyba za dużo tego szczęścia by było;p


Smacznego;)









Mięso wyszło idealnie miękkie i soczyste.
Wodę zmieszałam z sokiem spod ananasa, dzięki czemu jest nieco słodsza, na gorące dni niezła alternatywa zamiast coli, soków, podaję z lodem;)
Ziemniaki są rumiane, ponieważ po odcedzeniu zostawiłam je w garnku na jeszcze ciepłej płycie, dodałam do nich łyżeczkę masła.

Mam nadzieję, że propozycja przypadnie Wam do gustu, choć pewnie ją znacie, ale wiecie jak to jest, jeden składnik robi różnicę;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)